Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier
Meier wyraził swoje zdanie w trakcie rozmowy ze stacją BBC z okazji trzydziestolecia cyklu Civilization. Twórca uważa, że deweloperzy powinni skoncentrować się przede wszystkim na rozgrywce i projektowaniu gier zamiast monetyzacji:Prawdziwym wyzwaniem i prawdziwą szansą jest skupienie się na gameplayu. Gdy o tym zapominamy i przyjmujemy, że jest to monetyzacja lub inne rzeczy niezwiązane z rozgrywką… gdy zapominamy o robieniu świetnych gier i zaczynamy myśleć o nich jako o narzędziu lub okazji do czegoś innego, to właśnie wtedy zbaczamy nieco z drogi.
Meier ostrzegł też, że choć rynek gier stale się rozrasta, to nie ma gwarancji, iż tak będzie przez cały czas. W końcu branża rozrywkowa oferuje ludziom wiele sposobów na spędzenie wolnego czasu. Dlatego, tłumaczy twórca, należy dołożyć starań, by rozgrywka dawała graczom zadowolenie i była angażująca.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine 2022-03-01 06:27:09